De “ethische” regels van de ligfietser (versie 1.5)

De laatste update van de regels staan op hun eigen website:

www.recumbinati.nl

Over lighans

Berijder van Quest nummer 327
Dit bericht werd geplaatst in Ligfiets, recumbinati en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op De “ethische” regels van de ligfietser (versie 1.5)

  1. Willem zegt:

    Grandioos, stof tot nadenken en bezinning.

  2. jos zegt:

    http://www.velomobiel.nl/stats.php?rijder_id=1128
    dat is waarom ik 14 heb 🙂
    Jos, Johan als tweede naam

  3. lighans zegt:

    @Willem dank. Maar je nu er wel aan houden. Ik eis foto van ringbaardjes. Maar hou het netjes. 😉

    @Jos ik wist het.

  4. wtvnl zegt:

    Ben ik blij dat ik een Einzelgänger ben…

  5. Walter zegt:

    Ik mis er eentje. Wij ligfietsers zijn het namelijk nogal totaal volkomen absoluut best wel oneens met nummer 19 van de Nederlandse versie. Het idee dat supersnelle/mooie/luxe fietsen alleen voor de sterkste rijders zijn, is van de zotte om niet te zeggen calvinistisch.
    Dus.
    “Mooie en snelle fietsen zijn voor iedereen. Je hoeft geen jonge wielergod te zijn om te kunnen genieten van aerodynamische of superlichte spullen. Iedereen heeft het recht om te fietsen op de mooiste, snelste en chicste fiets die hij of zij zich kan permitteren.”

    • lighans zegt:

      Geheel mee eens en een zinvolle toevoeging van de enquette. Sterker nog het grote voordeel van bijvoorbeeld een velomobiel is dat je bierbuik pas zichtbaar wordt bij het uitstappen. Dus een jonge god tot het tegendeel uit de fiets stapt.

      Ik heb hem onder 25a genoteerd. Had graag een nieuwe regel toegevoegd, maar dat vergt veel herschrijven van ankers. Daar wacht ik even mee.

  6. Pingback: Knieleed deel 9, stilte op mijn blog | Quest nummer 1

  7. Pingback: Banden gekocht | Quest nummer 1

  8. Pingback: Paastreffen 2015 | Quest nummer 1

  9. Pingback: Filmpie over lichies | Quest nummer 1

  10. Pingback: Ethische regels onder de loep. | Quest nummer 1

  11. Pingback: Olf teller of race teller | Quest nummer 1

  12. Pingback: Rij ervaring na alle veranderingen | Quest nummer 1

  13. Pingback: Regel 17 toch maar geen a | Quest nummer 1

  14. Pingback: Regel 17.A | Quest nummer 1

  15. F.Vloeibare zegt:

    ik mis het vlaggetje bij regel 21

    • lighans zegt:

      Daar heb je gelijk in. En aangezien het een kleine aanpassing is, meteen gedaan.

      Ik heb er voor de tekst wel vlag van gemaakt. Klein of groot, het maakt toch niet uit.

  16. Pingback: De levensfasen van een velomobiel | Quest nummer 1

  17. Pingback: Koopkoorts | Quest nummer 1

  18. Pingback: De levensfasen van een velomobiel – Recumbinati

  19. Pingback: Ethische regels onder de loep. – Recumbinati

  20. Pingback: Regel 17.A | Recumbinati

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.