Dit keer niet zo veel tekst. Maar vooral foto’s en een filmpje.
Vooral over de aansluiting van de elektra door Stephan, dat over meerdere dagen gedaan is. Voor het grootste gedeelte hebben we het schema 12 Volt 2015 van velomobiel.nl aangehouden. Behalve natuurlijk als we iets afweken. Zo veel mogelijk heb ik dat bij de foto’s geschreven. Bijvoorbeeld achterlichten.
Daarna heb ik de kuip dichtgemaakt. Toch voornamelijk met schroefjes. Ik ben er zo geoefend in geworden dat het ongeveer een kwartier kost. Daarna afgewerkt met Coroplast tape dat je kan kopen bij velomobielonderdelen.nl. Ik heb ook wat klittenband gekocht, voor de zitting en een zelf gefrobeld tasje aan de linker binnenkant van een autostoelhangtasje, maar die foto’s heb ik nog niet gemaakt. Als ik tevreden ben, komen die vanzelf.
Filmpje staat op youtube:
of http://youtu.be/mb1gGnT9qU0
Mijn oude filmpje van de knipper lampjes in Kali: https://www.youtube.com/watch?v=cr01Ia5uOeQ
- Alle kabelbomen worden ingetaped met kabelboomtape. Superspul. Waterdicht rekbaar en zacht. Let wel op met water want bovenkant kan nat worden. Ook fijn spul voor sturen.
- Toen het nog bijna niets was, maar er nog veel in ging. Alle draadkleuren heeft Stephan zo veel mogelijk hetzelfde gehouden als vm.nl. Scheelt een hoop geklooi.
- Lichtjes er op plakken. Goed ontvetten. Later heb ik stukjes die losgingen nog een nabehandeling gegeven met tweecomponentenlijm.
- Achterverlichting. Rem- en achterlicht gaan langs dezelfde ledstrips. Gewoon licht heeft een weerstandje. Remlicht niet.
- Draden in voorbereiding om innig bij elkaar gezet te worden in het kastje. De stekker gaat naar de accu. Het draadje die in het zelfde gat zit is voor de leeslamp.
- Eerste test voor de knipperlichten. Erg veel, zo in een duistere kamer. In zonlicht toch wat minder.
- Voorlicht met knipperlichten.
- Je ziet het niet, maar daar zitten de draden voor knipperlichten en achterlicht met weerstandje en de remlicht zonder weerstand.
- Schakelkastje. Draden zijn met tape en tweecomponenten lijm aan body vast gezet.
- Het voronder. Draadjes netjes afgeplakt en onder de rand.
- Links voor de kijker rechts in het licht.
- Wieldoekjes. Deze kant extra lastig omdat je daarvoor het wiel er uit moet halen. Ook eens gedaan. Met een aansteker een gaatje in het midden gebrand. Doordat het spul van nylon is, krijg je een mooi dicht geschroeid randje om het gat.
- Kaiken en verkocht
- Klaar, met coroplast tape
- Rechts voor de kijker links in het licht
- Klaar, met coroplast tape
Er gaan nog blogposten volgen over de magneet schuimkap (met filmpje), mijn rij beleving na alle reparaties, en over de binnenkort geplaatste nieuwe kettingen.
En ben ik dan klaar met tutten aan de fiets? Nee natuurlijk niet, zie regel #7. 😉
Ik ben aan het broeden om de ketting op een zelfde manier te geleiden als Harry Lieben dat doet in zijn Mango. Daarbij wil ik ook wel van de kekke gaten in mijn stoel. En als ik met de stoel bezig ben, dan wat betere ophanging, zodat zijdelingse beweging minder worden. En het kussentje achter mijn hoofd mis ik toch, al maakt het de fiets minder strak ogen. Die wil ik dikker maken en van ventisit materiaal. Even puzzelen hoe dik prettig is. Maar als je dat lijstje vergelijkt met een jaar geleden. Dan is dit rommelen op luxe plekken. Het grote werk is echt gedaan.
Mooi. Bewerk de tape op de naad nog even met een heat-gun/verfafbrander/föhn. Als je de tape eventje heet maakt neemt hij de vorm aan die die op de naad moet hebben, en blijft ‘ie beter zitten.
Oh. Wist ik niet en ga ik zeker doen.
leuk hans!!
Dank je.
Pingback: Rij ervaring na alle veranderingen | Quest nummer 1