Regel 17 toch maar geen a

De ethische regels, het ietwat melig/ironisch benaderen van de ligfiets(er), is toch zo’n dingetje die door mijn hoofd blijft spelen als een kwinkelerend karakietje langs de weg met keelpijn maar wel voortplantingsbehoefte (ik lees te veel Terry Pratchett op dit moment, mijn excuus).

Zo zie ik op Twitter steeds vaker mensen hun ligfiets posten met #regel17 er achter. Dat vind ik dan weer leuk. Het ego wordt tot in het oneindige gekieteld en het leven gaat door.

Even zitten, wat eten en drinken op zo'n mooi dijkje met een geweldig uitzicht over de polder.

Regel 17 dus gewoon, ondanks 2 fietsen en 1 mooie vrouw.

Maar het nachtje weg met Olga deed me toch iets anders tegen de regel aankijken. Ik ben misschien wat bevooroordeeld, maar de Nazca wordt gewoon mooier als zij er op rijdt. Dat effect is er ook bij bankjes of piramides of broodjes met pindakaas. Al zit ze daar niet allemaal op, natuurlijk. Ook niet tegelijkertijd..

Eigenlijk is het niet compleet, dacht ik. Er zou een regel 17a bij moeten. Iets van dat een ligfiets fotograferen nog mooier is als er een persoon op zit. Dat kan je vrouw of man, je buurmeisje of jongen, je collega, of nou ja gewoon iemand die je aardig vindt of foto technisch interessant. Maar al peinzende en afwegende kwam ik toch tot de conclusie dat het zinloos is. Het is zo’n ding dat je de regels te serieus neemt en dan te veel in details treedt. Voor de vorm een tussenzinnetje bij gezet, want anders blijft het zo hangen. Maar wel op de ironische ondertoon gelet. Voor je het weet gaan nog meer mensen het serieus nemen.

Mocht iemand een aanpassing ontdekken, dan hoor ik het graag. Kan in de comments van de regels zelf.

Over lighans

Berijder van Quest nummer 1.
Dit bericht werd geplaatst in Ligfiets en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Regel 17 toch maar geen a

  1. zegt:

    Of is het omgekeerd, wordt je vrouw mooier op een ligfiets? Toch lees ik tussen de regels door dat je vooral verliefd bent op Olga. Zet haar eens op een brommer, een motor, een Segway, een Hummer… Ik denk dat je tot dezelfde conclusie komt, ze worden er allemaal mooier van…

    Fijn dat jullie zo’n momentje nemen in de mallemolen van het dagelijks leven. Wij kunnen er net zo van genieten.

Geef een reactie

