Olf teller of race teller

Ik heb met alle reparaties die er gedaan heb ook iet zelf aangepast. Het was niet moeilijk. Er kwam alleen wat klittenband bij kijken.

Het zit zo. Mijn km-teller is een aandachtsmagneet. Ik weet niet hoe dat bij anderen is, maar een quest of velomobiel laat mij onafgebroken gluren naar dat zwarte ding rechtsonder. En zoals jullie misschien gelezen hebben is dat, op een enkele krachtpatser na, zinloos geweld.

Dus heb ik 2 standen geprutst voor de teller. Een stand is de race teller. Waarbij het op zijn originele plekje is geklittenband (werkwoord?). Dan kan ik mij verlustigen aan de hoge snelheden (zucht) die ik zomaar behaal.

De andere stand is de Olf teller. Daarbij is het onmogelijk om de snelheid te zien en ben ik aangewezen om rond te kijken en de dingen te zien die ik dan zie als ik … rond kijk. En aangezien snelheid er nu minder toe doet, is waarschijnlijk de snelheid ook lager. Maar als een kat in Schrödinger box is dat niet te bewijzen. Tenzij ik natuurlijk flauwekul als gps navigatie aan heb. Voor mijn woon werk verkeer in ieder geval flauwekul. Er zijn natuurlijk redenen te bedenken om gps aan te zetten, maar dat is een andere discussie.

Race teller

Race teller

Olf teller

Olf teller

Overigens is dit bij een open fiets makkelijker te bewerkstelligen. Ik draai de teller simpelweg van me af. Olf teller klaar.

Olf ze

Over lighans

Berijder van Quest nummer 1.
Dit bericht werd geplaatst in Ligfiets, Quest 1 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Olf teller of race teller

  1. Andre zegt:

    Hoi Hans

    Waarom zoveel moeite?, gewoon een luciferdoosje er overheen als je hem niet wil zien😉

  2. stradaatje zegt:

    Heb het originele tellertje er nog in zitten, alleen berekent-ie al lang geen gemiddelden meer. Heb zelf ook moeten leren van er niet meer naar te kijken, maar eens dat je dat onder knie hebt, gaat het OLF-en vanzelf🙂

    • lighans zegt:

      Gemiddelden heeft mij nooit geïnteresseerd. Heel even in het begin. Maar verveelde snel. Maar dat idee van boven de 30 is bij mij sterker met km teller in zicht dan zonder.

  3. maartensneep zegt:

    Als je de sensor niet op je wiel, maar op je trapper monteert, dan heb je een cadans-meter. En die helpt dan weer om wel voldoende toeren te draaien zodat je hopelijk je knieën niet te zwaar belast. Maar de totaal-teller is voor Q1 natuurlijk wel weer een historisch item. Een tweede teller alleen voor de cadans lijkt me een oplossing. Dan hou je je huidige teller voor de totaal-afstand (en met wat wart plakband maak je de snelheid gewoon onleesbaar.

Geef een reactie

