Stekker tragiek

snoertje

Het mannetje in kwestie.

Hoe gaat dat bij een twijfelaar als ik? Op een avond, als ik terug rijd met de fiets, sterft de verbinding van het stekkertje aan de fiets (dus niet aan de accu). Wederom een teken dat de man zwakker is dan de vrouw? Of was de verbinding aan de accu gewoon steviger door de goede soldeerverbinding en het tape? Ik wil het niet echt weten. Ik vind het maar niets om in het donker te rijden zonder licht.

Na een paar dagen kies ik voor de moeilijke weg en ga zoeken op Conrad.nl naar hetzelfde stekkertje. Een keuze uit 250 stekkertjes, met draad of niet, stevig of niet, met verschillende maten pin, dikte en lengte van de schacht. Het duurt een tijdje voordat ik bedenk dat ik met een schuifmaat natuurlijk in ieder geval de dikte en lengte van de schacht kan meten.

Uiteindelijk een diepe zucht en bel ik velomobiel.nl. En het leven wordt makkelijk. Theo geeft het artikel nummer op Conrad.nl en biedt vervolgens aan het ding naar me toe te sturen. Dat is om 2 redenen fijn. Ten eerste scheelt het portokosten en mijn zoektocht eindigt binnen 30 seconden. Maar ook geeft Theo de gratis tip dat de inbouwversie minder waterdicht is, dus beter niet aangeschaft kan worden. En was ik dat net aan het overwegen.

Het draadje correct aangesloten en met een vrolijk kleurtje. Alles is weer bij het nieuwe.

Het draadje correct aangesloten en met een vrolijk kleurtje. Alles is weer bij het nieuwe.

En dan het solderen. Het is me gelukt. Maar waarom doen die LED lampjes het niet en de LED koplamp het wel? Ik kom er niet uit en blijf piekeren en afwegen en zie de simpele oplossing niet. Mijn soldeer en elektriciteit held Stephan komt voor redding. De draadjes worden omgedraaid en verrek het werkt allemaal. Ik kan dan ontzettend mezelf afvragen waarom hij dat wel kan en ik niet. Het zullen de genen wel zijn.

Ook zo’n dingetje waar je heel tevreden over kan zijn. Met 2 tiewrapjes en een klittenbandje om de binnenverlichtingslampje en het ding kan weer hangen. Klein geluk.

In ieder geval doet alles het weer. Eigenlijk deed alles het al een anderhalve week, maar deze lag nog op de stapel. Volgende week maar eens over mijn eerste ervaringen met de ondersteuning in de Quest.

Over lighans

Berijder van Quest nummer 1.
Dit bericht werd geplaatst in Ligfiets, Quest 1 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

