Quest 1 verbouwen (149600 km) deel 1

Was ik bijna op weg om eindelijk de 150Mm op de teller te zetten (waarvan 13Mm door mij gereden), toen mijn vader met een voorstel kwam. Zal ik nu eens die fiets van je schilderen net zoals ik dat met Kali gedaan heb? Wie kan dat weigeren? Ik kon dat moreel en materialistisch niet.😉

Dus de fiets vorige week naar het appartement van mijn ouders gereden. En daar heeft het nu ongeveer een week een prominent plaatsje in de garage onder het complex.

Zo word het dus niet. Dit is een tekening die ooit door een leerling van mij is gemaakt. Mijn eis: Er moest een pinguïn op staan.

Zo word het dus niet. Dit is een tekening die ooit door een leerling van mij is gemaakt. Mijn eis: Er moest een pinguïn op staan.

En terwijl mijn vader schuurt en repareert, was het voor mij beslissing tijd. De kleur. Als je mij een beetje kent heb ik al jaren getwijfeld. Nu had ik daarvoor al een tijdje zitten dubben. Dus ik was al aardig op weg. 2 kleuren zou het worden. en met de tool van “Mooi geel” is het mijmeren wel heel concreet.

Kleurtje kleurtje aan de wand

Kleurtje kleurtje aan de wand

In de foto zie je een paar kleuren die ik in overweging genomen heb. Ik vind het wel een leuk idee om hier in ieder geval de definitieve kleuren nog even geheim te houden. Er zijn ook verregaande ideeën voor simpele stickers en reflectie.

Een ander ding is het elektra. Die is oud, zo niet verouderd. De lampjes van de knipperlichten bleken kapot en versmolten met het kapje. Draden van het achterlicht nog maar vast aan een paar draadjes. De toeter deed het niet en de accu weegt 2,5 kilo. Mijn grote vriend Stephan doet een aanbod die ik niet kan weigeren. Hij gaat alles opnieuw inbouwen en solderen. Stress. ik bedoel leuk, zo’n aanbod. Maar wat doe ik er dan in? Ook hier helpen de blogs. bijvoorbeeld het mooie idee voor verlichting van Bicky of de tips van Belle voor een accu. Dat ik het allemaal net even anders ga doen mag logisch zijn. Ik hou dit ook nog even geheim. Wel kan ik vertellen dat het deel van velomobiel.nl al is aangekomen. En het deel van Lightinthebox.com nog niet.

Met mijn vader zijn we naar een verfwinkel in Purmerend gegaan en advies gevraagd voor type verf. De keuze was autolak, bootlak of industrielak. De man gaf aan dat industrielak zeer geschikt was, om aan te geven dat het voor trekkers en zo gebruikt wordt. We waren meteen voor. Als grondlak wordt een watergedragen grondlak gebruikt. Een lichte kleur omdat de uiteindelijke kleuren ook licht zijn.

En ondertussen is mijn vader al een stuk verder en staat de bovenkap al in de grondlak. Daarnaast zijn een tiental gaten en hobbels gevuld. Vandaag mocht ik mee helpen. Erg gezellig is dat.

Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden. Dus hieronder de eerste foto’s. En als je Quest 1 een beetje kent is het behoorlijk aan het veranderen.

Over lighans

Berijder van Quest nummer 1.
Dit bericht werd geplaatst in Ligfiets, Quest 1 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Quest 1 verbouwen (149600 km) deel 1

  1. Precies mijn vader. Zo’n kapje of andere beschermingen vond hij maar lastig.

    Hij is nu 83 en is nu niet meer in staat tot dit soort activiteiten, maar hij heeft ons zeker tot zijn 78e met al onze verbouwingswerkzaamheden altijd met raad en vooral daad bijgestaan. Dan kwam ik thuis van mijn werk en dan had hij ondertussen al een wandje afgewerkt of een aantal gipsplaten bevestigd.

    Geniet van deze prachtige samenwerking, ik heb het in ieder geval als zeer bijzonder ervaren.

  2. Pingback: Paastreffen 2015 | Quest nummer 1

  3. bast1aan zegt:

    Hoi Hans,

    Leuk te zien dat er weer flink aan Quest 1 word gewerkt.
    Ik heb nog wat foto’s gevonden van eerdere klussen/verbouwingen aan Quest 1, misschien vind je het leuk. Zo te zien is de oude elektrische installatie vnl in 2007 gebouwd.
    https://gallery.welmers.net/v/bastiaan/enschede2007/
    https://users.welmers.net/bastiaan/nobackup/2006-07-09-questbult-lamineren/
    https://users.welmers.net/bastiaan/nobackup/2007-04-quest1/
    https://users.welmers.net/bastiaan/nobackup/2007-q1-bodywerkzaamheden/

    • lighans zegt:

      Leuk Bast1aan,

      De bult is dus door ons voor de vierde keer gerepareerd.
      De elektriciteit ziet er inderdaad uit alsof dat 8 jaar heeft stand gehouden. Morgen rijd ik de fiets in zijn nieuwe outfit naar huis en beginnen we met de lampjes, schakelaars, draadjes en accu’s. Ik verwacht zeker niet dat het in 1 avond klaar is. En ik blijf verre van de soldeerbout. Daar heb ik mijn grote vriend Stephan voor gevraagd. Dan blijft het tenminste lang zitten. De Inoled is het enige wat over blijft.

  4. Pingback: Renovatie van Quest 1 (kmstand 149680 km) | Quest nummer 1

  5. Pingback: Geen LEL kijken | Quest nummer 1

Geef een reactie

