dingen te doen, als ik niets doe

Op dit moment is mijn leventje klein. Door omstandigheden werk ik even niet. Ik doe kleine dingetjes rond het huis en af en toe wat voor mijn werk, van achter de computer. En dan word ik hevig afgeleid door de dingen die nog te doen zijn voor de Quest. Het is een oud beestje. En er moet een hoop gebeuren. En soms een wens.

Wil je het lijstje weten?

  1. Verven. Die staat al op het lijstje sinds ik de fiets heb. Ik ga in gedachte nog steeds voor mat blauw met krijtbord verf oid. En de onderkant van de bodem dofzwart. En daarna eens mooi bestickeren met reflectiemateriaal.
  2. Gladmaken. dit hoort natuurlijk voor het verven. Er zitten nogal wat reparaties aan de fiets, vooral aan de punt. Die zouden nog wel wat afwerking kunnen gebruiken. De knipperlichtgaten moeten dicht gemaakt worden.
  3. En ook aan de binnenkant zijn wat stukjes polyester los gegaan, wat het geheel niet steviger maakt. Soms schijnt de zon door de body heen. Misschien beetje polyester er op smeren?
  4. Verlichting: Een andere accu? Ander achterlicht? Andere knippers? Draden eens vervangen, voor zover nodig? Iets verzinnen met goede stekkers zodat ik accu makkelijk kan verwijderen. En als ik dat goed wil doen moet ik het vooral niet zelf doen.
  5. Schuimdeksel: Die klittenbandjes. Ontzettend irritant. Hoe komt het dat daar nog steeds van wordt gebruik gemaakt bij de nieuwe velomobielen? Ik snap het niet. En daarbij wordt het schuimdeksel vies en groeit er alg op zonder dat het goed schoon te maken is. Voor het klittenband is een mooie oplossing met magneetjes. Die ga ik zeker toepassen. Voordeel is dat dit ook makkelijk is te veranderen. De rest is toch wel werk….
    Nee, ik wil geen racekap!!
  6. Iets met het lexaan vizier doen. Die klittenbandjes gaan los… Andre suggereert om dit ook met magneetjes vast te zetten. Dat lijkt me een mooie oplossing. Ik vraag me alleen af wat de magneten met het GPS signaal van mijn mobiel doen. En wat het met de mobiel zelf doet (dat laatste niet veel denk ik). (update: volgens anderen ook niet. Mooi)
  7. Geleidewieltje en broekbescherming. Ik heb bij het aanpassen van mijn ketting meteen de bovenste plastic bescherm buis weg gehaald. Dat scheelt behoorlijk in geluid. Zo erg dat ik nu het geleidewieltje hoor. Deze is flink ingesleten, wat een ratelend geluid geeft. Voor het mooie wil ik die vervangen. Maar het liefst voor een exemplaar met een grotere diameter. Die heb ik liggen en die passen natuurlijk niet. Dus… Ook best wel werk en het rijdt nog.
  8. En een klein nadeel is zonder buis je broek vies wordt. Ik heb een plaat lexaan liggen en een plaat wit coroplast. Met een van dit twee moet vast iets te maken zijn. Het lijkt me ook wel gaaf om met lexaan en een warme bron een wieldeksel te maken. Met gaten er in voor het ventiel en het slot. Kunnen die stomme wieldoekjes ook eens weg.Bach Autoventiel Verlenger Haaks 90 Graden Trouwens het zou fijn zijn als ik een manier kon vinden om de banden te kunnen op pompen zonder de doekjes te verwijderen en zonder de fiets op zijn kant te hoeven zetten. Misschien een haakse ventiel verlenger op elke binnenband met een gaatje in de doekjes?

Maar het belangrijkste wat ik kan doen en wat me geen tijd kost en vooral veel plezier geef is stukjes rijden. Af en toe naar het werk, rondjes om het huis, naar de huisarts voor B12 injecties. Kinderen ophalen. Dat soort dingen. Ik sprokkel heel langzaam meters bij elkaar. Wie weet kom ik nog eens echt bij de 150 Mm.

Over lighans

Berijder van Quest nummer 1.
Dit bericht werd geplaatst in Ligfiets, Quest 1 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op dingen te doen, als ik niets doe

  1. Mooi verhaal. Fijn dat je toch wat meters bij elkaar sprokkelt.

    Zag ik nou in de tekst een verwijzing naar een blog die in de ban is gedaan? Oei, pas maar op😉

Geef een reactie

