Beschermring achteras loopt eraf en er weer op (km-stand: 145300 km)

Ik rij lekker op weg naar huis van mijn werk, als de trappers nog gewoon rond kunnen bewegen maar er geen koppeling lijkt te zijn naar de aandrijving. Vreemd. Uitgestapt en de quest leeg gemaakt en op zoek naar het euvel. Blijkt de ketting op de beschermring van het tandwiel bij de achteras zijn gesprongen. Na wat afwegen en wikken weer op het tandwiel gekregen. Het gevolg was wel dat de ring van de as floepte. Het ding was tamelijk scheef en moet ergens een opdonder hebben gehad.

Na een paar dagen zonder ring gereden te hebben, bijna besloten om de ring niet meer te

plaatsen. Toch maar voor de zekerheid gekozen en thuis op de bank eerst met een tangetje de ring recht gebogen. Met minder dan een halve mm speling vond ik het goed genoeg.

Maar hoe ga je nu langdurig voorover staan in de diepe spelonken van zo’n Quest zonder met rugpijn er uit te komen? 2 tuinstoelen bieden de oplossing  (zie de foto, legt meer uit dan 1000 woorden).

En aldus met een klein hamertje en wat loctite op de binnenkant van de ring het ding weer op het schoongemaakte asjes getikt. Het is weer als nieuw.😉

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Over lighans

Berijder van Quest nummer 1.
Dit bericht werd geplaatst in Quest 1 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s